2014. július 22., kedd

Állati tanítás a jóga segítségével

Szerencsés vagyok. A szabadságom aktív pihenéssel indult. Az aktív kifejezés mindenkinek mást jelent. Neked talán azt, hogy biciklire pattansz és letekersz jó pár kilométert. Az is lehet, hogy kenu túrán vagy és úszol az árral, vagy éppen a hegyekben túrázól, vagy térképpel felszerelkezve járod egy magyar vagy külföldi város utcáit. Szóval sok mindenből választhatunk. Én a jógát választottam. 4 napos volt a jógatábor, de a munkám miatt csak a 2. nap tudtam csatlakozni, de így is nagyon hálás vagyok a sorsnak, hogy el tudtam menni. Miért volt különleges? Másodszor vettem részt a táboron, amire tavaly leltem rá a Google segítségével.

Először is Erdőbényére már megérkezni is öröm volt, gyönyörű a táj, másodszor barátok közé érkeztem, mert ugyanazok voltak a szobatársaim, mint tavaly. Többszáz km-re lakunk egymástól és csak most találkoztunk újra. Ez azonban nem okozott problémát, a beszélgetés fonalát szinte ugyanott tudtuk felvenni. :-) Fáradtan érkeztem, de örömmel vetettem bele magam a nap közepén a Pilates gyakorlatok felelevenítésébe, így az esti maratoni jógára már bemelegedtem. Az idő is kegyes volt, mert a szellő fújdogált és elviselhetőbb volt a meleg. Szuper volt, hogy nem kellett semmivel foglalkoznom. Semmi telefon, főztek nekünk, olykor félrevonulhattam, ledőlhettem és olvasgathattam is. Szóval töltődtem. Rusty-t is hozhattam volna, de akkor szerintem sok nyugalmunk nem lett volna, mert számára ingergazdag lett volna a környezet. Annyi megszaglásznivaló, felfedeznivaló akadt volna számára. Nem az a jógázó fajta, mint Kira.
Kira az egyik kedvenc pózában
Kirát a táborvezetőnk, Edit hozta magával és roppant boldog voltam, hogy nem maradtam eb nélkül. Ég és föld a két kutyus. Kirát szerintem nem lehet kimozdítani az egyensúlyából. Végtelenül nyugodt kutyus, aki "aktívan" érdeklődik a jóga iránt. Minden alkalmat megragadott arra, hogy minél több simogatást begyűjtsön. (Na ebben hasonlít Rusty-ra, aki ettől hanyat is dobja magát.) Kira behunyt szemmel élvezte a kényeztetést. Amikor aztán elvetted a kezedet, akkor a fejével megböködött, hogy folytasd a simogatását. Ez késztette arra is, hogy a jógamatracokra menjen, ahonnan azért le lett küldve, de mindig körülöttünk volt és áradt belőle a nyugalom. Ezt a golden retrievert semmi sem hozhatta ki a sodrából.
Tudni kell elfogadni a felkínált szeretet
Simogatás, a szeretet kifejezése. Hányan is vágyunk rá nap, mint nap? Hányan teszik meg naponta, hogy kimutatják a szeretetüket: megsimogatják, megölelik, megpuszilják, aki fontos számukra. Lehet ez egy egyszerű Köszönöm is, de egy mosoly is, ami a másik számára felér egy simogatással. Ugye magadról sem feledkezel meg, amikor reggel a tükörbe nézel? Tudatában vagy annak, hogy magad felé is ki kell mutatnod a szeretetedet? Szerencsés vagyok, mert Rusty erre engem nap, mint nap emlékeztet. Így amikor őt simogatom, akkor az nekem is szól. Hálás vagyok érte Kirának, hogy emlékeztetett rá és a táboros társaknak, akiktől szintén sokat tanultam magamról (megint).
Kira is segített feltölteni az aksimat :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése